Houzz Logo Print
kompossible11

Fiskbensparkett eller träplankor?

Jag och min man letar nytt hus och kan inte riktigt komma överens om vilket sorts golv vi vill ha. Jag älskar fiskbensparkett men han älskar vanliga trägolv med träplankor.


Hjälp oss gärna bestämma. Vad tycker ni är snyggast och varför?


Kungsholms Kyrkoplan · Mehr Info


Kommentare (7)

  • Sophie I
    vor 7 Jahren

    Svårt val, tycker det beror på vilket sorts hus det är och vilken känsla man vill ha. Fiskbensparkett är ju väldigt fint!

  • PRO
    Drews design & interiör
    vor 7 Jahren
    jag håller med Sophie, vilket hus och vilken känsla man vill ha, men jag gillar raka träplankor för dess enkelhet.
  • mariannese
    vor 7 Jahren
    Zuletzt geändert: vor 7 Jahren

    Som andra skrivit beror det på vilken stil man vill ha. Plankgolv passar bäst med t ex shabby chico och allmogestil, lite mer klassisk stil kräver parkett. Till stilren skandinavisk stil och även gustaviansk stil kan nog båda golven passa. Jag har parkett just nu, dock inte fiskbensmönstrad, och trivs med det och det gjorde jag även med plankgolv för länge sen. Men min inredningsstil har ju ändrat sig med åren.

  • Ossiana Smith
    vor 7 Jahren

    Antingen fina nya lackade fiskben, eller gamla återanvända plankor som man säkert kan köpa, för att få en fint använd look - som jag tycker är finast på vanliga plankor!

  • PRO
    Scandinavian Homes
    vor 7 Jahren

    Håller med dig Dennis - Chevron är något utöver det vanliga!


  • PRO
    J O Golv - Terrazzo Bord
    vor 7 Jahren

    Jag skulle föreslå fiskbensparkett med fris som är oljat.

Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.