Houzz Logo Print
anna_holmquist26

Vad gör du helst av äpplena i din trädgård?

Anna Holmquist
vor 8 Jahren
zuletzt bearbeitet:vor 6 Jahren

Höst är äppeltider och även om det börjar bli lite för kallt ute nu så är det många som har äpplen kvar i skafferiet. Vad gör du av dina? Äppelmos, äppelpaj eller kanske must? Och hur var din äppelskörd i år? Berätta här!

Wood and stone · Mehr Info


Kommentare (11)

  • helenewennerstrom
    vor 8 Jahren

    Äppelpaj och mos! Och precis som de är ibland :)

  • PRO
    Matilda Alehke Gunnarsson
    vor 8 Jahren

    Få saker slår äppelmos på gröten. Men stekta äpplen i kanel är ju inte heller helt fel... Eller torkade äppelringar. Möjligheterna är många...

  • Anna G
    vor 8 Jahren

    Jag gör allra helst juice av dem, det är så enkelt. När jag känner mig riktigt pysslig kan det dock även bli mos!

  • PRO
    Trädgårdsdesign Värmdö
    vor 8 Jahren

    Favoriten i vår familj är absolut äppelchips, försvinnande gott!

  • Anna Holmquist
    Ursprünglicher Verfasser
    vor 8 Jahren

    Spännande med äppelchips. Hur gör du dem?

  • PRO
    Hus och Grönska
    vor 8 Jahren

    Äppelringar och egen must.

  • mariannese
    vor 8 Jahren

    Mos främst. Must hos en firma som kan fixa box med kran. 75 liter must i dunkar med konserveringsmedel blev inte god efter några månader och tog för mycket plats i frysen. Äppelchips påminner om min mammas torkade äppelringar! Inget nytt under solen.

  • PRO
    Jessicas trädgårdsdesign
    vor 7 Jahren

    Äppelchipsen ska jag absolut testa! Tack för receptet Anna :-)

  • PRO
    GladiGrönt Trädgårdsdesign
    vor 7 Jahren

    Äppleringar i massor, barnbarnen älskar dem. Nyttigt och ekologiskt.

  • mariannese
    vor 7 Jahren

    Nu när äppelsäsongen snart är över visade det sig att vi fick rekordskörd, enorma mängder från våra tre träd. Har kokat 20 kg mos, styckfryst äppelhalvor som jag först kokade i sockerlag och bakat äppelkakor och pajer efter olika recept. Sist gjorde jag en sats äppelchutney och i dag blev det ugnsbakade äpplen till efterrätt, för vilken gång i ordningen minns jag inte. I morgon åker vi till musteriet med de sista 60 kilona äpplen, d v s utom de finaste som vi lindat in i papper i trälådor för att äta i vinter. Har givit bort en hel del också. Nu är jag hjärtligt trött på äpplen!

Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.