Houzz Logo Print
anna_holmquist26

Kan du tänka dig ett levande tak på huset?

Anna Holmquist
vor 8 Jahren

Vad är egentligen för- och nackdelarna med att ha ett levande tak på huset? Är det någon som vet? Och skulle du kunna tänka dig att ha ett sådant här tak på ditt hus?

North Bay Residence · Mehr Info

Ja absolut
Nej inte alls
Vet för lite om det
Annat....kommentera gärna nedan

Kommentare (8)

  • helenewennerstrom
    vor 8 Jahren

    Aldrig haft det men tycker det är väldigt vackert. Men det passar inte i alla miljöer...

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    vor 8 Jahren

    Jag besökte en som byggt nytt hus med levande tak och jag tycker det är mycket snyggt. Fördel enligt ägaren var bland annat att huset fick mycket bättre klimat inne och jämnare värme. Nackdel man får klippa och rensa ogräs på taket, (välkommen till SIDC).

  • PRO
    Grand Design
    vor 8 Jahren

    jo det skulle jag kunna tänka mig

  • PRO
    Vresrosor & Rara örter Trädgårdsmästare
    vor 8 Jahren

    Lättskött och snyggt!

  • Charlotte Evert
    vor 8 Jahren

    Jag är absolut öppen för det. Kanske inte på vår gård men däremot på fäbodvallen som hör till :-) Den har haft nävertak och grästak förr.

  • PRO
    Mäster Bygg
    vor 8 Jahren

    Varför inte? Alltid spännande med nytänkande projekt.

  • PRO
    Jessicas trädgårdsdesign
    vor 8 Jahren

    Det kan jag absolut tänka mig!

Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.