Houzz Logo Print
jessica_vonelvis

Vart hittar jag mysig balkonginredning?

Jessica Jelvin
vor 5 Jahren
Hallå där!

letar efter mysig balkonginredning men hittar inte riktigt det jag söker. Vill ha lite åt det bohemiska/eklektiska hållet. Alltså mycket jordnära färger som bryts av med färgglada klickar.

Har en ställning i stål med kattnät runt omkring som jag hängt solcellsdrivna ljusslingor i.

Vill hitta någon rolig knytgardin för ok pris att hänga upp i ställningen på kortsidorna av balkongen samt dekoration som inte tar för mycket plats och är vattentåligt då vi faktiskt bor i Sverige.

Har ni några tips på butiker/e-handlare som har annorlunda och intressant balkonginredning så tar jag gärna emot tips. Tar även gärna emot tips på hur jag skulle kunna förbättra det som redan är (se bild).

Kommentare (3)

  • Erika Haraldsson
    vor 5 Jahren

    Köpte lite grejer på www.inspiri.se förra veckan och dom verkar ha mycket som är just färgglatt.:) Kanske inte stämmer in i bohemiskt dock?

  • PRO
    Home Stories
    vor 5 Jahren

    House Doctor har fina möbler som kan användas både ute och inne. Hart också sett att Rusta faktiskt har väldigt fina och prisvärda balkongmöbler just nu.


    Lycka till!

  • mariannese
    vor 5 Jahren

    Jag är förtjust i den koloniala stilen med mörka möbler och mycket rotting, äkta eller falsk. Det skulle passa med insynsskyddet du redan har. Indiska, indonesiska eller marockanska tyger på dukar, kuddar och överdrag. Kan gå antingen i enhetlig färgskala som t ex starkt blått med vitt eller brokigt. Till det passar mässing, kanske ett brickbord i hamrad mässing eller koppar, lyktor och värmeljusstakar i genombruten mässing. Någon av IKEAs hängande solcellslampor skulle kanske passa stilen? Sommartid kan du ställa ut dina största gröna växter för en exotisk känsla. Om balkongen har tak kan du hänga amplar i taket. Mycket av detta kan du fynda billigt på Indiska, Rusta, IKEA och loppisar.

Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.