Houzz Logo Print
malin_ivarsson12

Hur får jag mitt lilla sovrum att kännas större?

Malin Ivarsson
vor 7 Jahren

Jag har ett litet sovrum jag gärna vill ge en "större" känsla. Har ni några enkla tips? Ser ut ungefär som på bilden nedan!

Notting Hill · Mehr Info

Kommentare (12)

  • PRO
    Mapiful
    vor 7 Jahren

    Fint rum! Här finns det definitivt potential. Du skulle exempelvis fixa en fondvägg och ställa sängen mitt i rummet för att frigöra lite plats. Ett säkert kort är att satsa på tavlor/posters på väggarna för att skapa dimension i rummet. Lite så här som visas med våra egna kartor :)


  • Sophie I
    vor 7 Jahren

    Speglar brukar ju förstora rum, köp en stor spegel och ställ på golvet? Kanske en fin taklampa kan ge rätt ljus och en färgglad sänggavel till det!

    Malin Ivarsson hat Sophie I gedankt
  • Fanny B
    vor 7 Jahren

    Fina långa gardiner är bra för att ge höjd i taket!

    Malin Ivarsson hat Fanny B gedankt
  • Malin Ivarsson
    Ursprünglicher Verfasser
    vor 7 Jahren

    Tack så mycket för tipsen!

  • PRO
    STIL & Inredning
    vor 7 Jahren

    Möblera på höjden så utnyttjar du dels alla utrymmen på ett bra sätt men det skapar också intrycket av högt i tak. Tänk på att sätta gardinerna på skena i tak om du har gardiner. Inred med små möbler som faktiskt får plats (lätt att ta för stora möbler). Och glöm inte bra belysning! Lycka till :)

    Malin Ivarsson hat STIL & Inredning gedankt
  • Malin Ivarsson
    Ursprünglicher Verfasser
    vor 7 Jahren

    Tack så mycket STIL & Inredning och MAZE INTERIOR! Kanontips, blev lite inspirerad av de blå väggarna måste jag säga! Kanske blir en ommålning också!

  • PRO
    Kajsas Hem
    vor 7 Jahren

    Vägghängda hyllor, så att du optimerar golvytan! förvaring under sängen.. Ett annat smart tips är att tapetsera en fondvägg i huvudändan av sängen. Om du väljer en randig på tvären dvs vågrätt mönster upplevs rummet bredare. Lika så går det att använda textiler som är mönstrade på liknande sätt. Textiler och belysning i alla höjdnivåer och du får riktigt mysigt sovrum!

    Malin Ivarsson hat Kajsas Hem gedankt
  • Malin Ivarsson
    Ursprünglicher Verfasser
    vor 7 Jahren

    Tack, Kajsas Hem, bra tips!

  • PRO
    Josefina
    vor 7 Jahren

    Nu finns det en artikel som svara på din fråga Malin! Och för alla andra som undrar hur man kan maximera ett litet sovrum :) [Klicka här för att komma till artikeln[(https://www.houzz.se/magasin/laesarfraagan-hur-faar-jag-mitt-lilla-sovrum-att-kaennas-stoerre-stsetivw-vs~76436473)

  • PRO
    User
    vor 7 Jahren

    Hej Malin, kanskje en luftig lampe samt hyllor på væggen ville hjælpe. Og kanskje du kan vende sengen og skaber lidt mere plads på den måte.

    Hilsen Nele | Yndlingsting



Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.