Houzz Logo Print
josefinaboston

Tips vid försäljning av lägenhet?!

Josefina
vor 7 Jahren

Jag håller på att sälja min lägenhet, och undrar lite kring knep för att få fler folk intresserade. Är det något jag ska tänka på när det kommer till inredning, tid på dagen att ha visning, ska man förbereda lite trevligt kaffe och kaka etc. Tacksam för tips!

(Här har vi en del av vardagsrummet + valpen Vega)

Kommentare (13)

  • PRO
    Mapiful
    vor 7 Jahren

    Ett tips jag hört funkar är lukten av nybakade bullar vid visning - för att skapa en riktigt bra hemmakänsla! Nyfiken på vad andra har för tips!



  • Sophie I
    vor 7 Jahren

    Rosta kaffebönor i ugnen har jag fått som tips!

  • Inredningsälskaren
    vor 7 Jahren

    Rensa i hyllorna och ta bort personliga saker, så som foton osv

  • PRO
    Josefina
    Ursprünglicher Verfasser
    vor 7 Jahren

    Bra tips Salomonsen Bygg! Ska tänka på dessa saker.

  • PRO
    EJ Interior
    vor 7 Jahren

    Det är mycket att tänka på för att locka folk. Bilderna är otroligt viktiga då dessa är reklampelare för lgh. Den ska inte kännas personlig men ska heller inte vara för avskalad, det är en fin linje där. Man bör inte visa att man har husdjur.

    När det gäller tiden för visning vill man inte ha den om det lyser in stark sol i lgh, det får inte kännas bländande sen är det mysigt att ha det när det är lite mörkare så man kan tända massor av ljus.

    Det är alltid trevligt att bjuda på något, det brukar uppskattas och gör att folk tenderar att stanna lite längre :-)

    Vi jobbar mycket med konsultationer inför fotograferingar och visningar så bor du sthlmsområdet och känner att du vill ha någon som kommer och tittar och bolla idéer med är du välkommen att kontakta oss. Vi jobbar även med styling på plats.


    /Emelie Johanson, Stylist

  • Gittan Gustafsson
    vor 7 Jahren
    Med de fönstrena hade jag aldrig flyttat men ibland måste man ju! Ta bort alla personliga saker och sånt som inte tillför något, låt någon kompis titta över vad som är överflödigt. Tänk på att städa toalett och badrum extra noga, brunt i toan ger ett ofräscht intryck. Plocka bort de mesta kläderna från hallen om ni har en öppen klädhängare. Bjud gärna på kaffe/the och kaka eller något annat tilltugg.
  • PRO
    Myhres & Co. Interior Design Studio
    vor 7 Jahren

    Många bra tips här. Ta några bilder själv också och försök titta på dom med en köpares ögon. Vad skulle du själv tänka om du var spekulant på lägenheten. Lycka till vidare.

    Maria Coey/ inredare

  • PRO
    HusmanHagberg Göteborg
    vor 7 Jahren

    Om du använder dig av etablerade mäklare så ingår det för det mesta alltid en stylingkonsultation där du får råd och tips vad du behöver göra inför fotografering/visning. Det lönar sig alltid i slutändan att styla och förbereda sin bostad till försäljningen.

  • PRO
    Bostad&Co
    vor 7 Jahren

    Glöm inte första intrycket - som man får redan i trapphuset! Kan vara värt att se så att det inte ligger bråte där under visningen.. Kan du välja tid så välj en tid när det brukar vara lugnt i huset, skulle jag säga. Rensa bort sånt du inte ska ta med dig till nästa boende redan nu. Det ska inte kännas som att det saknas förvaringsutrymmen (vilket det gör om det är knökfullt i alla garderober och skåp!) utan luftigt och i ordning. Annars har du fått bra råd i tråden ovan tycker jag! :-) Lycka till!

  • PRO
    Crafts & More
    letztes Jahr

    Josephine, tack för att du erbjöd dig att diskutera detta ämne. Och tack för era råd. Jag tog nyligen hand om försäljningen av min lägenhet och jag vill säga att det tar tid och kraft. Det har bara gått två månader, och jag ångrade redan att jag hade sålt min lägenhet. Att hyra ut en lägenhet är en stor passiv inkomst.

  • Pary Hail
    letztes Jahr

    Jag delar din åsikt att detta är ett bra sätt att få passiv inkomst. Men oftast säljer en person för att köpa något annat.

  • Pary Hail
    letztes Jahr

    Här läser jag de senaste nyheterna i denna fråga.


Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.