Houzz Logo Print
victoriaaxlund

Hur gör jag en fin tavelvägg?

Victoria Axlund
vor 7 Jahren

Interior, Lunden Gothenburg · Mehr Info

Jag vill gärna ha en tavelvägg hemma ovanför soffan, men tycker att det är svårt att sätta ihop bilderna på ett snyggt sätt. Har en del ramar och tavlor som jag skulle kunna använda, men har ni några tips på färger, storlek etc? Vad blir snyggast ihop?

Kommentare (6)

  • PRO
    Uni-FORM
    vor 7 Jahren

    Vårt tips är att alltid lägga ut tavlorna på golvet först för att få en bra överblick.

  • PRO
    Mapiful
    vor 7 Jahren

    Hej Victoria! Vi håller med ovan om att lägga ut tavlorna på golvet först gör det betydligt enklare. Sedan är vi själva fans av svart-vita collage i olika storlekar för att bygga en härlig bakgrund, som bilden nedan visar med våra egna kartor :)

  • Tiina Virtanen
    vor 7 Jahren
    Men hur gör man för att få raka linjer? Tänker speciellt på de vågräta, där överkanten på ramarna ska vara jämn, men upphängningen ju alltid är olika på varje ram (i mitt fall iallafall!). Tips?
  • PRO
    EJ Interior
    vor 7 Jahren

    Som det skrivits om ovan så ett tips att lägga ut dom på golvet och sedan fota. Man kan även hänga upp på måfå, det är bara fint om det inte är perfekt och måttat mellan kanter etc. Tänk gärna asymmetriskt istället för symmetriskt. Hänger du på måfå så tar du en större tavla som du utgår ifrån, den hänger du först sen är det bara att spika upp runtomkring, använda gärna speglar och/eller tomma ramar också för att skapa en intressant och personlig tavelvägg.

  • PRO
    Nonuform
    vor 7 Jahren

    Kika gärna in hos oss för vår tavellist! I 100% åetervinningsbart aluminium för en minimalisk look och styrka. Finns som standardmått 78 och 180cm men kan också beställas upp till 5 meter. Ha det gott /Stina, Nonuform

Deutschland
Mein Benutzererlebnis mit Cookies anpassen

Houzz nutzt Cookies und ähnliche Technologien, um Ihre Benutzererfahrung zu personalisieren, Ihnen relevante Inhalte bereitzustellen und die Produkte und Dienstleistungen zu verbessern. Indem Sie auf „Annehmen“ klicken, stimmen Sie dem zu. Erfahren Sie hierzu mehr in der Houzz Cookie-Richtlinie. Sie können nicht notwendige Cookies über „Alle ablehnen“ oder „Einstellungen verwalten“ ablehnen.